Attīstoties tehnoloģijām un dažādu sociālo tīklu lietošanas straujajai popularitātei, sociālie tīkli paliek ne vairs ne tikai, kā izklaides, iepazīšanās un brīvā laika pavadīšanas instruments, bet arī kā resurss, kur mēs sevi varam piedāvāt darba tirgum. Ir kāds Latvijā arvien lielāku popularitāti iegūstošs sociālais tīkls, kurā būtu vērts atrasties, ja mums ir interese paplašināt mūsu darba meklēšanas iespējas. Šāds sociālais tīkls ir LinkedIn.
Visdrīzāk tev jau ir profils tādos sociālajos tīklos kā draugiem.lv, Twitter, Facebook, un tu tajos pavadi diezgan daudz laika, tāpēc jautājums – vai man jābūt arī LinkedIn? – ir tikai loģisks.
Atšķirībā no citiem sociālajiem tīkliem LinkedIn paredzēts profesionālo kontaktu veidošanai un ļauj potenciālajiem darba devējiem ērti un operatīvi noskaidrot tavu izglītību, darba pieredzi un prasmes.
Pareizs pirmais iespaids. Vai esi domājis, kas mūsdienās veido pirmo iespaidu par cilvēku? Atbilde: informācija, kas parādās Google meklētājā! Labā ziņa ir tā, ka tu to vari ietekmēt. Ja būsi izveidojusi LinkedIn profilu, visbiežāk meklētāja rezultātos tieši tas parādīsies pirmais un ļaus darba devējam gūt par tevi pareizo iespaidu.
Vai tev tur ir jābūt? Uzdod sev pāris jautājumus: ar ko tu nodarbojies, vai vēlies sevi pārdot kādam potenciālam darba devējam un kāda līmeņa darbu tu meklē? Ja vēlies strādāt apkalpojošā sfērā – veikalā vai kafejnīcā – tad LinkedIn tīklā tev nav jābūt. Bet, ja esi savas jomas profesionālis, tad LinkedIn profils tev var noderēt.
LinkedIn varētu salīdzināt ar CV ar sociālā tīkla krustojumu. Tomēr nevajadzētu vienkārši pārkopēt visu CV informāciju. Portāls drīzāks paredzēts tam, lai tavā profilā ieskatījies cilvēks uzreiz saprastu, ar ko viņam ir darīšana.
Kā izveidot pievilcīgu LinkedIn profilu?
Bilde Tai jābūt pieklājīgai, vēlams – formālai. Atceries, ka tavu foto aplūkos potenciālie darba devēji, tāpēc – jo profesionālāk izskatīsies, jo labāk.
Apraksts Zem bildes atrodas ļoti būtiska sadaļa: apraksts jeb summary – tajā pāris teikumos ieraksti, kas tu esi un ko proti. Aprakstu veido īsu, bet interesantu.
Prasmes. Bez profesionālajām zināšanām tev noteikti ir vēl kādas prasmes, piemēram, grāmatvedībā, reklāmā vai fotografēšanā. Neaprobežojies ar vienu – tu vari minēt pat
Rekomendācijas. Saņemt rekomendāciju no esošajiem vai iepriekšējiem darba devējiem nav viegli, taču tas var izrādīties ļoti liels pluss, tāpēc nekautrējies viņiem to pajautāt.
Kontakti. Savam biznesa kontaktu tīklam vari aicināt pievienoties jebkuru, tomēr prātīgāk būtu to veidot no cilvēkiem, ar kuriem tiešām esi pazīstama vai arī strādājusi kopā. Kad tavu profilu apskatīs potenciālais darba devējs, viņš redzēs, caur kādiem cilvēkiem ir saistīts ar tevi, un var pajautāt viņiem rekomendāciju.
Grupas. Iesaisties grupā, kas atspoguļo tavu profesionālo nodarbošanos. Ja būsi aktīva tās biedre, dalīsies pieredzē un izteiksi viedokļus par nozares aktualitātēm, tevi noteikti pamanīs.
Mūsuprāt nākotnē LinkedIn būs jaunais CV formāts.